راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی توییتر | TWITTER

1 530

شبکه اجتماعی توییتر | TWITTER به عنوان یکی از ایده های Jack Dorsey در سال 2006 راه اندازی شد. او توییتر را یک پلتفرم بر اساس SMS برنامه ریزی کرده بود . شبکه ای متشکل از گروهی دوستان که بر اساس توییت ها از وضعیت هم خبردار می شوند. جک اولین پیام در توییتر را در 21March با محتوای just setting up my twttr ارسال کرد.

در ابتدا، کاربران راهی برای ارسال نظر برای دیگران نداشتند، برخی کاربران ازسمبل “@” استفاده می‌کردند و قبل نام کاربری دیگری می‌آوردند تا با آن کاربر ارتباط برقرار کنند. این کار آنقدر شایع شد که تیم توییتر آن را به پلتفرم اصلی خود اضافه کرد. این اتفاق برای ریتوییت هم افتاد، زمانی که گزینه ریتوییتی در کار نبود کاربران توئیتر با قرار دادن RT”” قبل از محتوای یک توییت آن را با ذکر نام کاربر، توییت می‌کردند، تا زمانی که در آگوست سال 2010 خود توییتر این امکان را به صورت رسمی به توییتر اضافه کرد.
توییتر (Twitter) یک شبکۀ اجتماعی متن‌ محور و محبوب در جهان است که مخاطبان خاص خود را دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا 280 حرف، پیام متنی را که توییت ( Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند. در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس و صدا نیز ارسال کرد.
توییتر در لغت به معنی جیک‌جیک‌کردن است این شبکۀ اجتماعی در داخل ایران فیلتر است.

می توانید از طریق لینک های زیر اپلیکیشن توییتر را دانلود و نصب کنید.

گوگل پلی اپ استور

همچنین می توانید از طریق سایت توییتر در این شبکه اجتماعی ثبت نام کنید و عضو شوید.

سایت توییتر

اصطلاحات رایج در توییتر:

  • توییت (Tweet): پیامی که پست می کنید و برای فالوورهای خود ارسال می کنید “توئیت” نامیده می شود. توییتر طول توییت‌ها را به کمتر از 140 کاراکتر محدود کرده است، بنابراین بهترین توییت‌ها آنهایی هستند که مختصر و مستقیم باشند. همچنین، توییت ها در یک دامنه عمومی هستند، بنابراین قابل جستجو هستند.

 

  • ریتوییت (Retweet): ریتوییت به اشتراک گذاری پست اصلی شما توسط کاربر دیگری در صفحه خودش می گویند. برخی قبل از افزودن نظر به پست، با تایپ «RT @username» به صورت دستی ریتوئیت می کنند. ریتوییت زمانی استفاده می شود که کاربر فکر می کند پست شما به اندازه کافی جالب یا سرگرم کننده است تا با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد.

 

  • فالور(Follower): فالوور یک کاربر توییتر است که در حساب کاربری شما مشترک شده است تا بتواند تمام پست ها و به روز رسانی های شما را در صفحه شخصی شما ببیند. هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، توییت های شما مخاطبان بیشتری خواهند داشت و احتمالاً تأثیر بیشتری خواهید داشت.

 

  • آنفالو (Unfollow): زمانی اتفاق می افتد که یکی از دنبال کنندگان شما تصمیم بگیرد که دیگر نمی خواهد با پست های شما به روز شود و از شبکه شما خارج شود. دلایل معمول عدم فالو شدن عبارتند از پست‌های بی محتوا یا مزخرف، ارسال هرزنامه بیش از حد، و اساساً «نویز» زیاد.

 

  • یوزرنیم (username): نام کاربری (یا دسته) نحوه شناسایی شما در توییتر است و همیشه بلافاصله قبل از آن علامت @ قرار می گیرد.

 

  • منشن(Mention): هنگامی که می خواهید شخصی را در یک توییت یا پیام مستقیم در توییتر “تگ” کنید، می توانید با  اضافه کردن @ به نام کاربری توییتر او این کار را انجام دهید. در این صورت آنها اعلانی دریافت خواهند کرد که شما این کار را انجام داده‌اید اساساً از این برای مکالمه با افراد در توییتر استفاده می شود.

 

  • دایرکت مسیج (DM): مخفف «direct message»، یک پیام توییت مانند است که به صورت خصوصی ارسال می شود و فقط برای فرستنده و گیرنده قابل مشاهده است. شما فقط می توانید برای کسی که شما را دنبال می کند DM ارسال کنید. محدودیت DM هنوز کمتر از 140 کاراکتر است.

 

  • ریپلای (Reply): وقتی در توییتر پاسخ می‌دهید، به توییت خاصی که شخصی شما را در آن تگ کرده است با ذکر @ پاسخ می‌دهید. اگر پیام مستقیم (DM) نباشد، هرکسی می تواند پاسخ را ببیند، صرف نظر از اینکه شما را دنبال می کند یا نه.

 

  • هشتگ(Hashtag): هشتگ یک کلمه کلیدی یا عبارتی است که قبل از آن علامت (#) قرار می گیرد هر کسی که روی هشتگ کلیک کند به صفحه ای هدایت می شود که همه کاربران توییتر را که هشتگ را در پست های خود اعمال کرده اند، فهرست می کند. استفاده از هشتگ جستجوی موضوعات خاص را برای کاربران آسان می کند.

 

  • فید(Feed): فید فهرستی از به‌روزرسانی‌ها یا توییت‌هایی است که دائماً در حال به‌روزرسانی هستند. آنها معمولاً به ترتیب زمانی مرتب می شوند و جدیدترین آنها برای مشاهده راحت تر در بالا قرار دارند. برای مثال، صفحه اصلی شما، فید توییت هایی از حساب هایی است که دنبال می کنید. صفحه نمایه شما فید توییت‌های شما را ارائه می‌کند، در حالی که نتایج جستجو در توییتر فید توییت‌هایی را نشان می‌دهد که حاوی کلمه هایی است که شما به دنبال آن هستید.

 

  • URL: یک آدرس وب (Uniform Resource Locator) است که به یک صفحه منحصر به فرد در اینترنت اشاره می کند.

 

  • ترند (Trend): هنگامی که یک هشتگ در توییتر محبوبیت خاصی پیدا می کند، تبدیل به یک ترند یا موضوع ترند می شود. صفحه اصلی توییتر لیستی از محبوب ترین هشتگ ها را در یک زمان خاص ارائه می دهد. صفحه اصلی شما همچنین لیستی از روندها را در سمت چپ نشان می دهد، اگرچه این روندها بر اساس افرادی که دنبال می کنید تنظیم می شوند.

 

  • توییت های پین شده (pinned Tweets): می‌توانید یکی از توییت‌هایتان را به بالای صفحه نمایه‌تان پین کنید تا بالاتر از جریان توییت‌های مرتب‌شده با زمان باشد.

شما برای انجام ایردراپ های گلیم می بایست حتما تیک مربوط به محافظت از توییت های خود را از طریق مسیر زیر غیر فعال کنید.

  1. بعد از ورود به توییتر خود از منوی More وارد قسمت Settings شوید.
  2. سپس وارد منوی Privacy and safety شوید بر روی گزینه Audience and tagging بزنید.
  3. در این قسمت تیک مربوط به Protect your Tweets (محافظت از توییت) را بردارید.

این مطلب هنوز به صورت کامل در سایت قرار نگرفته است، لطفاً در کانال تلگرام و اینستاگرام ایردراپ هیستوری عضو شوید تا به محض آماده شدن مطلب به شما اطلاع رسانی کنیم .

ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک
اطلاع دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای داده شده
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات
رضا
رضا
5 ماه گذشته

ممنون از توضیحات کاملتون